Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Krst, špric i lopata

Komentari (56) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 31 maj 2009 14:50
Zapadni Covek
Poenta je bila i bice da se blati Pravoslavna vera,pa je ova vest iz "Vremena", preneta i u dalekoj Australiji na nacionalnom radiju kao udarna vest. Sto gore to bolje. Koristi sve sto ti je na raspolaganju i kaljaj svoju veru i svoj narod.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 31 maj 2009 14:52
Srbija je pred provalijom: Crkva mora povesti narod
Uhvativsi se u kostac sa narkomanijom, Srpska Pravoslavna Crkva pokusava da vaspostavi sistem duhovnih i drustvenih vrednosti koje su, jednom ponistene, marginalizovane ili iskrivljene, postale okidac za rusenje citavog sveta ovih ocajnih, depresivnih ljudi. Ni jedna druga organizacija u Srbiji nema taj duhovni profil, kapacitet, istoriju, a ni eticke standarde koji bi kod velike vecine gradjana bili prihvaceni sa punim poverenjem. Zbog toga traje ova bezocna, prljava i isplanirana kampanja koja za cilj ima 'drzavnog neprijatelja broj 1'.

Da zivimo u Grckoj ili Rusiji, na ulicama bi se okupilo stotine hiljada vernika i pravoslavnih svestenika (i episkopa!), koji bi vlasti i okupatorskim medijima pokazali ko je vecina. Neka okupatorski mediji i nevladine organizacije izvedu gradjane koji njihovu politiku i njihovo izvestavanje podrzavaju. Neka to prvo objasne roditeljima onih koji su poslednju nadu za izlecenje svoje dece videli u srpskoj crkvi. Ovako smo dosli u situaciju da mediji izvestavaju o okupljanju grupice ljudi koji vrse pritisak na sud braneci jednu (kao i Dragojevic prosecnu) spisateljicu druge Srbije, dok roditelji koji podrzavaju rad crkve i angazovanje u borbi protiv narkomanije taj glas izgleda nemaju.

Agresivna, psovacka i iz inostranstva kontrolisana manjina koja namece sopstvene vrednosti ne sme pobediti. Valja joj se suprotstaviti snagom, disciplinom i verom u pobedu - tvrdom verom koje se oni plase jer su navikli da imaju posla samo sa individuama bez svojstava i duhovnih vrednosti.

Drzava kojoj se otima teritorija, u kojoj su sistematski unisteni vojska, politika, ekonomija, u kojoj se podrzava trovanje omladine i nemilice napada crkva, je drzava koja gleda u ambis. Necinjenjem, Srbi ce unistiti ono sto nam je od predaka ostalo, drzavu, veru, identitet, i buducnost sopstvene dece.

Crkva mora povesti narod.
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 31 maj 2009 16:08
Jozef K.
U tekstu N.T., s pravom se puno govori o medijima. U današnjoj Politici, u tekstu pod naslovom "Novine u krizi", B.Jakšić piše: "Ruše se tiraži", i dalje: "Upravo to, kvalitet, jedino može da spase novine od izazova". E pa kad bi, npr., po ovoj temi, makar u jednoj od naših novina, ovaj i ovakav tekst imao šansu da bude objavljen, onda bi to bio taj novi kvalitet. No, bojim se da, posebno što se pomenutog Politikinog prosvetitelja tiče, takav kvalitet nije onaj na koji se računa. Ne, već suprotno od svoje liberalno-demokratske ideologije) on će se založiti da "Novine treba vratiti onima koji imaju manja finansijska očekivanja, onima koji su spremniji da razmišljaju o novom multimedijalnom biznis-modelu nego isključivo o izvlačenju profita"). Utopija?! A ne, čovek govori iz iskustva. Samo apeluje na vlasnike da i u vreme krize nastave da finansijski pomažu novine koje narod slabo kupuje zarad svoje prosvetiteljsko-denacifikacione uloge (posebno ako su strani, valjda). Otud će se nastaviti sa papagajskim ponavljanjem iste matrice (sa nešto stilskih varijacija) po novinama koje računaju na ovakav "kvalitet", bilo da su to Politika, Blic, Danas ... A kad je svejedno šta bih čitao, onda i ne kupujem!
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 31 maj 2009 16:16
u milosti cenzora
samoproklamovani ateisti su u ovom slucaju lopatanja u teskom sukobu sa logikom, kao uostalom i u svakom drugom slucaju koji ukljucuje ma kakve humanisticke motive.

ako coveka zaista nije stvorio bog, vec je nastao razvojem majmuna, onda je svako nasilje opravdano kao imanentno nasoj zivotinjskoj prirodi, i ateisticki ideolozi bi trebalo da pozdravljaju nasilje kao dokaz u prilog svojim tvrdnjama.

ovako nas samo ostavljaju u nedoumici u sta to oni zapravo veruju, i guraju nas zbunjene i neodlucne prema ucenju crkve koje je daleko logicnije i doslednije od njihovih kontradiktornih ateisticko-humanistickih tlapnji.

i gde je tu suocavanje sa surovom realnoscu, molicu lepo ?
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 31 maj 2009 17:52
Jovan Janković
G. Tanasić je dobar autor i većinu njegovih članaka rado čitam bez komentara, ali ovde bih ponešto dodao. Tvrdnja da je "praksa drogiranja većinski uvezena" sa Zapada ne odgovara istini. Ovu praksu su upražnjavali narodi Južne Amerike (Koka), Afrike i dalekog Istoka (opijum). U zagradi su samo najpoznatije. To je, dakle, Zapad preuzeo od drugih naroda i kultura. I danas Ugo Čavez u UN otvoreno insistira na legalnosti Koke. I danas u Kini postoji praksa uživanja opijuma. Ono što je ovde preuzeto sa Zapada je praksa raznih vidova zabrana, praćenja i kontrole, uključujući tu i narkotike. U SAD se narkotici podvode pod tzv. "kontrolisane supstance".

Izvorno hrišćansko učenje podrazumeva da je Bog čoveku podario slobodu, pre svega slobodnu volju. Svaki čovek sam čini izbor da li će slediti Reč Božju ili ne. On takav izbor čini, između ostalog, i u odnosu na narkotike. Društvo može (i treba) da sankcioniše ponašanje onih koji ugrožavaju njegovo ustrojstvo i funkcionisanje, što može da bude posledica korišćenja narkotika, ali ne i samo korišćenje narkotika. Zato treba odstupiti od prakse Zapada i narkotike legalizovati (osim onih otrovnih) i kontrolisati ispravnost njihove proizvodnje i plasmana u skladu sa dobrom farmakološkom praksom.

Kada se, na opisani način, istisne organizovani kriminal iz posla sa psihoaktivnim supstancama, ostaje samo problem jednog malog broja hroničnih zavisnika. Ako su u pitanju maloletna lica, takođe treba napustiti praksu Zapada da se ograničava primena sile i drugih vaspitnih metoda i dozvoliti roditeljima da vaspitavaju decu kako misle da treba - to je njihovo prirodno pravo. Država treba da se umeša jedino ako ugrožavaju život i zdravlje deteta ili ga guraju u kriminal. Ako su u pitanju punoletna disfunkcionalna lica, treba ih tretirati kao i druge psihičke bolesnike.

Nemam ništa protiv da Crkva bude pokrovitelj ustanova gde se leče narkomani (i tamo odlaze svojom voljom) ali se tamo mora raditi pod kontrolom stručnjaka. Pri tome sveštenik ne sme da bije.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 31 maj 2009 18:01
Tatijana
Čega su se odrekle zemlje članice Evropske Unije? Svoga suvereniteta, svoje vojske, svojih zakona, sistema obrazovanja, svoje nacije... Svega svoga. Čega smo se mi odrekli kao zemlja koja uopšte nije članica EU? Pa, svega toga. I ostala je VERA.
Jesmo mi prihvatili hrišćanstvo, ali što se tiče ovih demokrata (ime od mila za komunistu), nismo to baš tako lepo prihvatili. I nismo, i kamo lepe sreće da nismo ni morali; da smo ostali zaista samo pravoverni i pravoslavni.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 31 maj 2009 18:02
?
onda je svako nasilje opravdano kao imanentno nasoj zivotinjskoj prirodi, i ateisticki ideolozi bi trebalo da pozdravljaju nasilje kao dokaz u prilog svojim tvrdnjama.


naprotiv, po toj logici je i svako nasilje (verbalno i fizicko) nad onima koji biju narkomane takodje opravdano a time i kritika "ateistickih ideologa".
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 31 maj 2009 18:43
Gazda Gruja
ODLIČAN TEKST!!!

Samo mali dodatak:
Stvarno moramo da se suočimo sa tim da se SVA deca drogiraju.
Nema "klinca" koji ne "duva". A ovi što imaju kola i što izgledaju "fensi", ovi brendirani i "ekstra obučeni", e oni za vikend imaju i za "crtu".
Droga je džabe. Dakle, džabe. Nikad jeftinija. Za 1000 dinara se može "razvaliti" svako.
Kad se uzima bris sa školskih klupa u beogradskim srednjim školama, 75 odsto klupa je "pozitivno" na tragove amfetamina, heroina, kokaina, marihuane itd itd itd.

Dakle, šta misli prosečan "klinac" - opa, vidi, crkva je protiv dobrog provoda! aha, odoh ja do neke NVO ili evroreformske partije oni me podržavaju u mojoj ideji luuuudog provoda!
I šta imamo - juče, matura, 50-toro dece "zaglavilo" u bolnicu, par u komi ; šta ćete, zabavljala se deca.

PODIĆI PUNOLETSTVO NA 30 GODINA ako treba!
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 31 maj 2009 18:49
Paolo Gigli
Ne bih voleo da je J.J. moj advokat jer bih uz njegovu svesrdnu odbranu svakako dobio najtežu kaznu.
Ko se uz sve što se događa poziva na prvenstvo u praksi drogiranja kao opšte prihvaćene, kao Bogom danog prava na izbor između Boga i narkotika, pa kad se već izaberu narkotici, da budu legalizovani i da država vodi računa o njihovoj ispravnosti, pokazuje da NE(ĆE DA) RAZUME suštinu muke kojoj smo izloženi i čemu to vodi. Uzdržavam se da izreknem zaslužene teže kvalifikacije.
Prema J.J., pošto je uobičajena praksa, već vekovima, da se ljudi međusobno ubijaju a od Boga je dato da izaberemo oružje, izaberimo najokrutnije i ono na kojem može najbolje da se zaradi da bi država imala novca da održava čistoću oružja i dovoljne količine za svoje zadovoljne građane.
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 31 maj 2009 18:55
Kalauz
Sveobuhvatan tekst - odličan.
Napomenuo bih nešto što oko teksta(teme) nije bitno ali mislim da je važno.

Treći element naslova je lopata - to je pogrešan naziv (ime, značenje) onoga što se vidi na slici.
Nije lopata nego ašov. Tu reč su upotrebljavali i oni koji su je koristili u Crnoj Reci.
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 31 maj 2009 18:55
u milosti cenzora
naprotiv, po toj logici je i svako nasilje (verbalno i fizicko) nad onima koji biju narkomane takodje opravdano a time i kritika "ateistickih ideologa".

naravno da jeste, ne razumem sta je sporno ?
ukazujem na nedoslednost, ne moze se cas tvrditi da je covek zivotinja ( nastao razvojem majmuna ), cas da je nesto vise od zivotinje, u zavisnosti od trenutne potrebe.
ateisticki "maša" treba da prelomi u glavu ovu dilemu. ili nazad bogu, ili humanizam u fijoku.
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 31 maj 2009 19:27
vlamil
@Jovan Janković

1. "Tvrdnja da je "praksa drogiranja većinski uvezena" sa Zapada ne odgovara istini."
Odgovara Jovane. Nije reč o tome gde se ona prvo upotrebljavala (i gde se još upotrebljava), već kako je ovde stigla i kako (zbog čega) se odomaćila.

2. "Svaki čovek sam čini izbor da li će slediti Reč Božju ili ne. On takav izbor čini, između ostalog, i u odnosu na narkotike."
Pre nego postane čovek (u gornjem smislu), on je dete! Toliko o tome!

3. "Zato treba odstupiti od prakse Zapada i narkotike legalizovati (osim onih otrovnih) i kontrolisati ispravnost njihove proizvodnje i plasmana u skladu sa dobrom farmakološkom praksom."
Koji nisu otrovni? Ne truje li nas ta farmakološka praksa i bez toga? Ionako, verujem da bi se sa njom oko takvog posla otimali ("Filip Moric", recimo).

3. "Kada se, na opisani način, istisne organizovani kriminal iz posla sa psihoaktivnim supstancama, ostaje samo problem jednog malog broja hroničnih zavisnika."
Na "opisani način" legalizovali bismo organizovani kriminal i imali jedan veliki broj hroničnih zavisnika.
4. Tačno je da sveštenik ne sme da bije!
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 31 maj 2009 19:57
Jasna Simonovic
@?
Slažem se sa vašim komentarom...sasvim logično...
Svako nasilje može da bude “opravdano” samo u smislu da je “razumljivo”, odnosno uvek postoji neki (ne)opravdan razlog zašto je nasilje izvršeno... nezavisno da li smo “stvoreni” direktno ili smo stvarani više puta indirektno, dok nismo dostigli “perfekciju” prema liku Božjem...
Ateistički ideolozi, čak i kad bi nasilje uzimali kao dokaz postanka čoveka mimo Boga, svakako ne moraju biti srećni zbog tako “niskog” dokaza, jer po toj logici i teisti bi trebalo da su srećni jer postojanje nasilja potvrdjuje da npr. čovek nije Bog...(Uzimanje (ne) postojanja Boga kao “osnove” o razmišljanju postanka čoveka, po meni je već dokaz da teisti i ateisti imaju istu Božju osnovu u sebi....što ne negira i Darvinovu teoriju (možda je bilo više primeraka, kreiranje je ozbiljan rad!), a možda i mnoge druge teorije koje će ljudi u budućnosti “izmisliti”, ko to od nas u ovom civilizacijskom sistemu može da zna!)!
Izvinjavam se ako je ovo što sam napisala suviše glupo sa nečijeg stanovišta...molim bez komentara...ovo je samo moje skromno mišljenje...
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 31 maj 2009 20:06
Pera
Ko je rekao da je crkva veće ѕlo od narkomanije? Moram da priѕnam da čak ni u ovde oѕloglašenim „prozapadnim“ medijima nisam na tako nešto naišao. Za ovakav navod bilo bi ispravno navesti izvor.
Čini mi se da tekst uzima kao protivnike neke imaginarne evropejce koji mrze sve srpsko i argumentiše protiv njih. Čak i ako ih ima, toliko ih je malo da je pitanje koliko je potrebno trošiti papira i vremena na to. U svakom slučaju, ta grupa nije dominantna ni među onima koji se zalažu za ulazak u EU. U stvari, većina onih koji se zalažu za taj korak Srbije zastupaju taj cilj na umereniji način i ne smatraju, kao i niko normalan od drugih zemalja koje su u EU ušle da mora da ostavi po strani svu svoju tradiciju i crkvena učenja.
Ono što je problem sa SPC, a ovo govorim kao pravoslavac jesu ljudi koji našu crkvu mahom predstavljaju. Reći da iz toga sledi da crkva kao takva ne valja ili da je pravoslavlje kao takvo nekakav problem jeste najočigledniji mogući non sequitur. A problem sa ljudima koji crkvu predstavljaju jeste u tome što ne znaju religiju koju sami pripovedaju. To da ćete nekog naterati da ne bude narkoman jeste uplitanje u njegovu volju i time kršenje njegovih osnovnih prava definisanih time što je biće stvoreno po Božijem liku. Ovaj život je test i vera je test, a to ima smisla samo zato što imamo slobodnu volju. Kad ne bi bilo tako, za šta bismo bili zaslužni ili krivi? A jedan od prethodnih komentara da je čovek da bi bio slobodan prvo bio dete vanjda sugeriše da deca nemaju slobodnu volju. Da li to znači da ona nisu stvorena po liku Božijem, da li to znači da ona nisu ni za šta zaslužna ili kriva?
Preporuke:
0
0
15 nedelja, 31 maj 2009 20:09
?
ukazujem na nedoslednost, ne moze se cas tvrditi da je covek zivotinja ( nastao razvojem majmuna ), cas da je nesto vise od zivotinje, u zavisnosti od trenutne potrebe.


ne postoji nedoslednost, jer ne postoji apstraktni covek kao sto ne postoji ni apstraktna "primena sile". postoje samo kontrektni ljudi i konrektno nasilje. nema nikakve nedoslednosti u tome da se nasilje odobrava u nekim slucajevima a u nekim ne, osim eventualno kod onih koji eksplicitno tvrde da je svako nasilje uvek pogresno (ne znam nijednog takvog). i sve to nema nikakve veze sa evolucijom (po vama je valjda nedosledan i svaki ateista koji nije vegetarijanac).
Preporuke:
0
0
16 nedelja, 31 maj 2009 20:17
Jovan Janković
@Gigli

Izbor da li će neko koristiti narkotike ili ne nema veze sa Bogom. Nije mi poznato da je nekim izvornim hrišćanskim učenjem zabranjena upotreba narkotika. Neke od posledica hronične upotrebe bi mogle biti opasne i suprotne Učenju, ali to je već druga tema. Ja, recimo, vidim decu-narkomane kao kušanje njihovih roditelja i pripadnika Crkve. I zato mi je izuzetno drago što je SPC pokazala da je odana pre svega Bogu, a ne "ovozemaljskoj" politici. Ali to je već druga priča za koju ovde nema prostora.

Jasno je meni šta je problem, ali se ne slažem sa većinom u tome šta je njegov koren i kako ga razrešiti. Raširenost narkomanije kod dece je, po mom mišljenju, dobrim delom posledica erozije autoriteta nastavnika u školama. Serijom mera se njima mora vratiti društveni položaj i autoritet koji je neophodan za vaspitnu ulogu koju, pored obrazovne, oni imaju. Takođe se mora poboljšati kvalitet nastavnog kadra. Paralelno se mora roditeljima vratiti pravo da vaspitavaju sopstvenu decu, kako sam već rekao. Dalje, poređenje uspeha u "izlečenju" narkomana između Crne Reke i "zvaničnih ustanova" je bespredmetna, jer zvanične ustanove imaju katastrofalno loš i malobrojan kadar, loše uslove za rad, nemaju ni dovoljno potrošnog materijala, ne primenjuju savremena saznanja, ne usavršavaju se itd. Zato ašov i deluje toliko bolji.

Još jedan ključni problem ... NSPM i drugi (retki) nezavisni izvori uporno nasedaju na provokacije i odgovaraju braneći Peranovića koji je ovde pion koji se žrtvuje. Meni ga je žao, jer očigledno ima dobre namere, ali je nestručan. Iako ne prihvatam podelu na "prvu" i "drugu" Srbiju, ako privremeno usvojim tu terminologiju, rekao bih da će tzv. Prva Srbija početi da ređa uspehe u borbi protiv stranih neprijateljskih ekspozitura onda kada usvoji neke od njihovih metoda, a napuste praksu pasivne, oportunističke odbrane...
Preporuke:
0
0
17 nedelja, 31 maj 2009 20:39
Jovan Janković
@Vlamil

Legalizacija bi bio samo prvi korak u opštoj borbi protiv narkomanije, koji bi:
(1) drastično umanjio broj trovanja sa smrtnim ishodom, koji su uglavnom posledica loše proizvedenih mešavina koje se kupuju na ulici;
(2) izbacio kriminalce iz posla jer bi se jeftin i bezbedan narkotik mogao nabaviti u apoteci;
(3) umanjio atraktivnost drogiranja kod dece, jer više ne bi bilo efekta "zabranjenog voća".

Naglašavam, to je samo prvi korak. Ostali bi se sastojali iz pojačavanja kvaliteta i autoriteta vaspitnog kadra u školama, sa većim ovlašćenjima, kao i većim pravima roditelja u vaspitavanju sopstvene dece. Na primer, profesor, ako otkrije da učenik poseduje narkotik u školi, da ima pravo da ga privremeno suspenduje, zadrži na kaznenom radu i sl. Slično kao što alkohol može legalno da se kupi, ali ne smeš da voziš pijan, da ideš u školu i na posao pijan i sl.

Konačno, uvođenje provereno efikasnih programa rehabilitacije koji mogu uključivati i radikalne mere, u zavisnosti od težine stanja zavisnika. Ali samo u akreditovanim ustanovama. SPC tu može pokazati svoj interes za rešavanje problema kroz besplatno angažovanje svojih ljudi u tim programima, kao dobrovoljaca. Ti dobrovoljci bi se morali obučiti za primenu prihvatljivih metoda lečenja bolesti zavisnosti. I tu je vrlo važno razgraničiti povremene korisnike koji se mogu samokontrolisati (imaju dovoljnu snagu volje) od onih kojima je potrebna povremena pomoć (bez ašova) i onih najtežih slučajeva, kojima verovatno ni ašov nije dovoljan, ali postoje npr. kompetitivni antagonisti opijata i sl.

Pod "dobrom praksom" podrazumevam odgovornu proizvodnju farm. preparata sa kontrolom kvaliteta. Srpska industrija lekova je sasvim sposobna za to i to čak nije ni skupo. Katastrofični scenario sa mnogo hroničnih narkomana mi nije izgledan, jer nemamo ni tako mnogo hroničnih alkoholičara iako je alkohol lako dostupan. Takođe, ranije su psihoaktivni preparati, poput amfetamina, bili široko dostupni bez velikih društvenih potresa.
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 31 maj 2009 20:46
Jovan Janković
Mnogo sam se raspisao, izvinjavam se, ali moram i ovo da kažem.

Nisu narkomani jedini psihički bolesnici koji su problem kod nas. Pogledajte samo koliko ima ljudi sa drugim dijagnozama koji bivaju otšušteni iz bolnica ili ih tamo i ne primaju, jer nemaju kapaciteta i uslova za njihovo lečenje, a opasni su i kod kuće i na poslu. To bi bila dobra tema za jedno ozbiljno društveno istraživanje, možda neku studiju preseka.

Šizofreničari, pa čak i antisocijalni psihotičari se mogu naći u stalnom radnom odnosu jer nema odgovarajućeg pravnog mehanizma da budu otpušteni i primorani na obaveznu hospitalizaciju. Psihijatrijske ustanove, kako sam već objasnio, ne mogu sve da ih prime. Znači, potrebno je uvesti i primeniti propise o obaveznom slanju na lečenje ne samo narkomana, već i ovih drugih kategorija psihijatrijskih bolesnika, te omogućiti uslove tim ustanovama da ih prime i leče. Tu bi SPC mogla da pripomogne slanjem svojih dobrovoljaca. Mislim da bi to prilično poboljšalo situaciju koja je sada užasno loša.
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 31 maj 2009 21:14
Paolo Gigli
@ u milosti cenzora je stvarno u milosti cenzora. Cenzor je izgleda neki kul tip koji ne kažnjava nepoznavanje prihvaćene terminologije o evoluciji. Takođe, cenzor je spreman da pruži i drugi obraz jer je prvi već potročio istrpevši da ga svrstavaju u grupu nastalu od majmuna. Pa i nije kriv što ljudi prelaze preko tvrdnje da imamo zajedničkog pretka sa majmunima što je prilično različito od "postati od majmuna". Nije mesto da se o tome dalje razglaba...
Bolji tekst od ovog koji komentarišemo nije se pojavio.
Nije moglo sve da se stavi tako da možemo da dodamo i borbu grupa koje se bave sramnim poslom rasturanja narkotika što kao rezultat daje po neku zaplenu i "spaljivanje" kao i obaranje cena do dostupnosti na nivou žvaka (a i u žvakama).
Crkva se prihvatila posla koji niko nije hteo ili ga je otaljavao i otaljava ga "prihvaćenim" metodama što je većinu nesrećnika dovelo do Crne reke.
Kao društvo trebalo bi da se pozabavimo razlozima posezanja za narkoticima i da suzbijanjem tih razloga počenemo da smanjujemo silu pošasti koja je sposobna da nas uništi.
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 31 maj 2009 22:27
Steva Nadrljanski
G. Jankoviću, jedan mali prigovorčić: državne medicinske institucije nemaju uspeha u lečenju narkomanije ne zbog toga što ste naveli, nego zato što narkomanija, iako ima sve manifestacije medicinskog problema, ipak prevashodno nije medicinski, već duhovni problem, i to je jedini razlog što su hrišćanske "institucije" efikasnije. Država čoveku ne može dati smisao života, zato ni državna medicina teško može da se nosi sa ovim zlom, bez obzira na dobru volju psihijatara, lekara, itd. Verovatno ste čitali tekst vladike Porfirija objavljen na ovom sajtu, on je dao dobru dijagnozu problema. Uostalom, mogu i sam, kao čovek koji je izvesno vreme proveo sa narkomanima od kojih neki više nisu na ovom svetu, jasno posvedočiti da narkomanija zaista pretežno ima crte duhovnog fenomena: u narkomanu zjapi praznina besmisla, i ako se ona nečim popuni, zavisnost polako počinje da se povlači. Svedok sam tome.
A Tanasić je dobro opisao savremeno javno licemerje u našoj nesretnoj Srbiji i poprilično nečiste razloge ove halabuke. Sad sam skoro video pismo Sinodu Voje Žanetića, on je takođe u svom stilu otkrio da je car go.
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 31 maj 2009 22:38
Bijek
To što se Crkva stara o ljudima koji boluju od opake zavisnosti je za svaku pohvalu. O nekim našim manastirima koji pomažu tim zavedenim i nesrećnim ljudima čuo sam sve najlepše. Ono što me brine i užasava je što vidim mnoge verujuće ljude, pravoslavce, da opravdavaju ovo krvavo nasilje nad već bolesnim ljudima. Umesto da nasilje vole ateisti jer im ništa nije sveto, ispada da protiv njega u stvari nemaju ništa vernici. Žalosno. A logika "kad je neko zabrazdio toliko da može da umre, mi ćemo ga tući batinama da ga spasemo" je beskorisna i okrutna.
Ako se Crkva zauzela da pomogne to je dobro jer Crkva a priori brine iskreno i s ljubavlju. Peranović nije Crkva i nemojte od batinaša praviti dobra čoveka. I još kad bi se pričalo o novcu koji niko ne kontroliše... ko zna na šta bi ispalo.
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 31 maj 2009 23:04
vlamil
@Jovan Janković
Ja ne smatram tragedijom što u pogledu legalizacije narkotika (znači, i legalizacije njene proizvodnje i prodaje) nismo tako "napredni". Ne smeta mi što čekamo (ako uopšte to čekamo) na eventualna iskustva drugih. Ajde, da nastavimo to da čekamo, a da ne čekamo na iskustva onih koji su našli načina da ta pošast ne uzima previše maha. Ajde, dakle, da se maksimalno trudimo da uspostavimo prava merila vrednosti: ona koja su univerzalna, ali i ona autohtona, primerena ljudima ovih prostora, u najboljem smislu konzervativna.
Atraktivnost "zabranjenog voća" nije presudna. Zabranjeno je i krasti, pa retko ko krade iz tog razloga, osim toga, bojim se da je sada čak i lopova manje od narkomana. Gotovo svaki lopov je i narkoman, dok to nije i obrnuto. (Kažem: bojim se, u smislu, što lopov bar ima smisleno "opravdanje" da je hteo da se okoristi. Narkoman, pak, sve opravdava snažnom željom da se „uradi“.)

@Pera
Dakle, deca (treba da) imaju slobodnu volju! Pa zato, kada požele drogu - neka je slobodno uzimaju. Roditelji neka im pomažu da prohodaju, da progovore, da se obuku i da ih nahrane. Čim to počnu sama da rade, roditelji neka samo nastave da ih vole. Kako je život jednostavan, a nismo se toga ranije setili?! Zaista, ne bih dalje o takvom shvatanju slobodne volje jer bi nas doslednost u stavu daleko odvela. Tako bi, recimo, trebalo da osvedočene ubice ne zatvaramo i da ih ne sprečavamo u novim (legalinim) nabavkama oružja i municije (njihovoj slobodnoj volji). Poređenje i nije preterano, kada se zna da narkomani nisu opasnost samo po sebe!
_____________
Sve u svemu, neću nastaviti dalju prepisku po ovim pitanjima iz razloga što smatram da pokušaji kontra argumentacije nisu od one vrste koja bi trebalo da prati svu kompleksnost problema, tako dobro analiziranog u tekstu N.T. Pritom, nikako ne sumnjam u njihovu dobronamernost. Pozdrav
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 31 maj 2009 23:09
Paolo Gigli
@Janković

Rekao bih da imate dobru nameru iznoseći i braneći svoje mišljenje, ali ne zamerite što ću iskoristiti prilično izlizanu izreku da je put u pakao popločan dobrim namerama.
Vaš stav je na distanci i hladan. Vi o problemu hladno kalkulišete i na način koji je zastrašujući.
Može li značenje rečenice koju ste napisali da dopre do vas ako je ponovim: "Nije mi poznato da je nekim izvornim hrišćanskim učenjem zabranjena upotreba narkotika." Ne komentarišemo ovde hrišćanska učenja već obezduhovljenje dela naše dece, rođaka, prijatelja time što su iz razloga o kojima upravo treba da govorimo, prihvatili nešto zbog čega se ili kaju i teže izlečenju ili nemaju snage i umiru.
Oprostićete mi ako grešim, ali iz celog vašeg komentara prosto izbija saznanje da nemate dece jer "vidim decu-narkomane kao kušanje njihovih roditelja i pripadnika Crkve", "Raširenost narkomanije kod dece je, po mom mišljenju, dobrim delom posledica erozije autoriteta nastavnika u školama". Gde ste ovde vi lično.
Molim vas, u ime Boga, počnite da razmišljate o tome ZAŠTO naša deca, rođaci, prijatelji posežu za tim zlom i da jačajući ih tu gde su slabi pomognemo im da se odupru, budu imuni kao što smo vi i ja. Ako uradite kako sam vas molio biće vas posle nekog vremena stid što ste dopustili sebi pisanje prethodnih bezdušnih komentara.
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 31 maj 2009 23:24
sentendre
za vreme ove medijske histerije oko Crne Reke i batinanja, sve vreme sam se pitala jednu stvar: Do koje mere mediji mogu tako grubo da "obradjuju" jednu temu, a da se njome prethodno nisu bavili i resili drzavni organi (policija, sud) odnosno kako je moguce da odu tako daleko da zapravo u toku "kampanje" preko medija sami odrede sta je "zlocin", iznesu "cinjenice i dokaze", sude, osude i na kraju odrede "kaznu", pritom oblativsi instituciju Crkve preko svake mere
Kako je to moguce? Zasto neko iz crkve ne reaguje? Sud? Iko? Neko?
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 01 jun 2009 01:23
Nevena
Moje mišljenje je da se u poslednjih godina sistematično napadaju srpska pravoslavna crkva i vojska. Po istraživanjima javnog mnjenja to su poslednje dve institucije u našoj državi koje imaju poverenje u narodu. Kada se i ti stubovi izbiju Srbi će biti rastavljeni na skup pojedinaca koji međusobno neće imati gotovo ništa zajedničko osim jezika.

Posle toga se dobijena masa može zgodno oblikovati sa isticanjem lokalnih razlika, umetanjem novih "pogodnijih" ideja pa čak i izazivanjem građanskog rata.

Ovo ne ide na dobro... apsolutno ne vidim na u zemlji snagu koja je u stanju da se ovome organizovano suprostavi.
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 01 jun 2009 01:26
Danko
Ako je svešteno lice krivo onda nije vera i
crkva kriva. Svako je za sebe odgovoran
i svako ko pokušava da iskoristi prestup jednog sveštenika da bi omalovažavao i vređao versko osećanje odnosno veru i crkvu čini u mojim očima zlo.
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 01 jun 2009 01:38
Nikola Turajlić
Autor teksta uzima u zaštitu Srpsku pravoslavnu crkvu kao posljednji bastiona Srpstva, koji je izložen atacima drugosrbijanaca.
Medjutim imam osećaj da ista nije baš nevinost bez zaštite, već da ona pomalo postaje neregistrirana NVO ljudskopravaškog usmerenja.
Novoizabrani član Sinoda episkop Grigorije je u svom pismu javnosti prevazišao u kritici crkve čak tzv. sociologa religije, istaknutog drugosrbijanskog kritičara SPC.
Novoizabrani član Sinoda vladika Irinej preti episkopu Artemiju progonom zbog njegovog nekooperativnog stava prema srpskim milosrdnim prijateljima.
SPC kao takova pomalo postaje holding koji se bavi, pored duhovne, kojekakvim komercijalnim delatnostima.
SPC ni u kojem slučaju ne može organizirati zdravstvene ustanove, a pogotovo ne one u kojima se primenjuju fizička zlostavljanja kao vid terapije i uz to uzimati novac.
Postoje neograničene karitativne mogućnosti i potrebe za kojima se SPC baš ne jagmi.
SPC je u svojoj historiji bila i u neuporedivo težim situacijama (nacizam ili komunizam) ali nije pokazivala toliku "političku korektnost" prema unutrašnjem i inostranom okruženju.
Mislim da se SPC adptirala na sveukupne društvene odnose i ne zaslužuje postavljanje na pijedestal, što čine autor i većina komentatora.
I u ovom vredi pravilo: Kakav narod, takva vlada (duhovna).
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 01 jun 2009 07:58
Nebojša Malić
Još jedna ”zanimljiva” stvar u svemu ovome je da se o ”slučaju Crna Reka” diskutuje kao da su poznate sve činjenice, a očigledno nisu. Pre neki dan je NSPM objavila tekst u kome je lepo objašnjeno da je narkoman na snimku fizički kažnjen jer je unosio drogu u rehabilitacioni centar; dakle, ”lopatanje” nije bilo u funkciji lečenja, nego kažnjavanja čina kojim je ugrozio ne samo sebe, već i ostale štićenike centra. Drugo, koliko je meni poznato, ovaj koji bije nije sveštenik. Treće, snimak je od pre nekog vremena, ali je tek sada pušten u javnost, što je samo po sebi zanimljivo.

Na kraju: pošto ”drugosrbijanstvo” obožava sve uvezeno sa Zapada, pa i drogu, šta je onda sa sadomazohizmom? Zar i to nije prihvaćeni ”stil” života u postmodernom, posthrišćanskom društvu koje oni hoće da stvore? Zašto im onda smeta ovo prebijanje, a ne smeta ona ”umetnost” koju je spominjao Antonić (”umetnik” sa korbačem u anusu)? Nije im, znači, problem u batinama već u Crkvi? Licemeri.
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 01 jun 2009 12:10
Steva Nadrljanski
Oprostite, g. Turajliću, ali Vaše shvatanje Crkve je ideološko, a takvo je i shvatanje drugosrbijanaca, samo što su sadržaj i intencija različiti. I jedna i druga strana - patriotska i nepatriotska - Crkvu razumevaju ne iz njene suštine, što uostalom i ne mogu jer u toj suštini ne učestvuju, nego iz njene medijske "pojavnosti", i to na nivou političkog, kulturnog itd. Nacionalno-patriotsko tumačenje uloge Crkve pogrešno je koliko i ono liberalističko-demokratsko, jer oba hoće da je instrumentalizuju. Crkva NIJE nacionalna institucija, bez obzira što je tu ulogu u jednom delu istorije morala da preuzme, a šta biva kad se ta ideja apsolutizuje vidimo na primeru tzv. crnogorske i makedonske "crkve". Ako se nacionalni ciljevi ne poklapaju sa ciljevima jevanđelja, oni NISU interesi Crkve - o tome je stalno govorio patrijarh. Bez obzira što Crkva učestvuje u svakodnevnom životu društva, države i nacije, njena se uloga ne isrpljuje u okviru toga i ona ne može biti samo instrument za ostvarivanje parcijalnih interesa, koliko god oni bili pravedni i koliko god se SVAKA vlast trudila da je u svoja kola upregne. Jasno je da su mediji ovo iskoristili da se obračunavaju sa Crkvom - naravno, iz ideoloških razloga, jer ona ne radi što oni misle da treba! - ali cilj oca Branislava nije nacionalno-patriotske-humanitarne prirode, nego pre svega jevanđelske. Ako to ne shvatamo, onda ne možemo shvatiti ni pismo vladike Grigorija, koje uopšte nije, kako vi mislite, "kritika crkve", niti možemo, osim u nekakvom ideološkom ključu, shvatiti bilo kakvo drugo saopštenje sinoda. Vama je Crkva kriva što nije dovoljno nacionalna, a ovima sa druge strane kriva je što je isključivo nacionalna. Vama liči na neku ljudskopravašku NVO, a vašim (i mojim) neistomišljenicima u isto vreme liči na srednjovekovnu inkvizitorsku firmu. Kakva god bila ideološka vizura - mora biti pogrešna.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 01 jun 2009 12:13
Jasna Simonovic
NEBOJŠA MALIČ, prvi pasus: Sjajno ste primetili, čitaju li ovo nadležne institucije koje treba da počnu barataju činjenicama?
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 01 jun 2009 12:28
Nije bilo gore u vreme komunizma i nacizma
Ne bih se slozio da je Srbija u doba komunizma i nacizma bila u tezem polozaju nego danas. U Srbiji su u doba nacizma postojale ne jedna vec dve vojske koje su se borile protiv invazije i stranog okupatora. Tokom pedeset godina komunizma, u Srbiji su se ipak culi kakvi-takvi glasovi intelektualnog disidenstva. Znam da je Mica Popovic tvrdio da je veliku vecinu okupljenih na premijeri Godoa u njegovom ateljeu cinio 'krem UDBE', ali neki disidentski glasovi su se ipak culi.

U danasnjoj Srbiji nema glasova koji bi se mogli suprotstaviti strahovitom pritisku na duh, veru, jezik, kulturu, ekonomiju, politiku i vojsku ovog naroda. Posle otimanje teritorije slede otimanje istorije, jezika i vere. A uporedo sa tim tece otimanje buducnosti srpske dece kroz totalno degradiranje sistema vrednosti, duha zajednice i tolerancije.

U Srbiji danas ne postoji demarkaciona linija izmedju duhovnog i materijalnog. Kultura i umetnost su odavno prestali da poradjaju buntovnike. Pogledajte na sta lici srpski film. Drustvene nauke se jos nekako drze. Crkva je poslednja ustanova u kojoj postoje neki znaci otpora, ali postepene kadrovske promene u Sinodu i stalna medijska ofanziva cine svoje.
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 01 jun 2009 12:33
brm
@Jovan Janković
možda ne bi bilo loše da se zajedno sa trgovinom drogama legalizuju i ubistva, silovanja i sl. iz istog društveno korisnog razloga - ne bi više bila kul kao zabranjeno voće pa bi se smanjio broj istih..
naravno da droga nije uvezena sa zapada, drogirali su se neki naši preci, ali prirodnim opijumom i marihuanom u kontrolisanim delimično i ritualnim uslovima i sasvim povremeno i umereno, jer je to bio deo kulture koju su neki usvojjili... dovoljno je poslušati grčku rebetiku i naša ora iz južnih krajeva (Makedonija, Gora, Kosovo..)pa da se "čuju" uticaji...ali nisu se drogirali čim ustanu i po ceo dan pa još ljutom sintetikom koja je skoro džabe, a ni deca se nisu drogirala...
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 01 jun 2009 13:50
u milosti cenzora
2 ?, ne razumem analogiju sa vegeterijanstvom, buduci da bi iz onoga sto pisem trebalo da ispadne obrnuto, te nisam siguran da se razumemo

2 Jasna, oglusicu se o vasu molbu :) iz principa,
u ovoj formi internet komunikacije ne treba ucestvovati bez spremnosti da se istrpe komentari na sopstveno pisanje.
inace, ne smatram vas komentar glupim nikako, drago mi je da ste otvoreni za alternativna gledista.

2 gigli, cenzor treba da kaznjava nepoznavanje terminologije o evoluciji ? a sta mislite o tome da pocne da kaznjava za nepoznavanje uzroka narkomanije ?
Ne komentarišemo ovde hrišćanska učenja već obezduhovljenje dela naše dece

ne shvatate sustinu problema, nije narkomanija obezduhovljenje, vec posledica tog obezduhovljenja. da idem jos dalje, narkomanija je (pogresan) oblik produhovljenja, a narko dileri misionari.
Kao društvo trebalo bi da se pozabavimo razlozima posezanja za narkoticima i da suzbijanjem tih razloga počenemo da smanjujemo silu pošasti koja je sposobna da nas uništi.

kako vidim, resenje vam je poznato, i nadohvat ruke, zasto ne podelite sa nama svoju carobnu formulu ?
da probam da pogodim, da pohapsimo narko-dilere i zabranimo zvake ?
pogledajte stevin komentar, u tom grmu lezi zec.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 01 jun 2009 16:28
Paolo Gigli
@u milosti cenzora
Cenzor bi trebalo da kažnjava i nepoznavanje uzroka narkomanije ali bi, što se vas tiče, opet došli na polje terminologije. Duhovnost vezujete za aktivno praktikovanje vere, odričući je ostalima. Svi imaju podjednako pravo na duhovnost i nije vera ta koja im to daje već sama suština onog što nas čini ljudima.
Nažalost niste čitali sve komentare koje sam ovde ostavio tako da niste ulovili pogled na rešenje koje je najmanje sadržano u hapšenjima i zabranama.
Buću precizniji.
Kad god vas supruga poljubi, ili vaše dete ili unuče, kad god vaš trud i rad bude prepoznat i bude nagrađen na neki od načina, kad god vaš omiljeni tim pobedi, kad god doživite prijatnost bilo koje vrste, znak je da vaš mozak ume da izluči količinu endorfina i drugih supstanci koje vas čine zadovoljnim i srećnim. Svi taj osećaj volimo i nastojimo da ga imamo što češće. "Mana" ovakvog načina dolaženja do zadovoljstva je sadržana u reči 'trud'. Za svako izazivanje osećaja zadovoljstva potreban je trud, potrebno je da nešto uradimo za sebe ili za druge. Onog trenutka kada probamo bilo koji od opijata, od piva, preko cigareta do narkotika bilo koje vrste, teramo sopstveni mozak da bez lepog razloga, hemijskom šibom, generiše neku količinu zadovoljstva. Skupo dobijenog, bez truda, instant. Ako nastavimo, mozgu će trebati mnogo više lepih razloga da bi radio normalno, pa posežemo za malo više hemije, svaki sledeći put malo više jer se organizam brani generišući sve manje zadovoljstva za sve više unete hemije.
Primećujete da skoro 20 godina živimo u okruženju u kojem je teško trudom stvoriti dovoljno osećanja za kojim svi težimo, ali jednom delu nas grupisanom među mlađima, nestrpljivima, ne videći bilo šta dobro za sebe u sadašnjosti i bliskoj budućnosti, nudi se, podmeće rešenje u obliku narkotika.
Oni nisu obezduhovljeni. Samo su željni a ponuđeno rešenje će ih obezduhoviti.
Šta možemo učiniti vi i ja, svako u svom okruženju da ih odvratimo od puta koji im se nudi?
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 01 jun 2009 17:25
Armitage
Zamorno je kako prozapadni mediji uspeju da izokrenu svaku priču u svoju korist. Čitajući o ovom događaju nekoliko dana, nekolicina stvari se namerno ispušta iz vida samo da bi se proizvela emotivna reakcija:

1. Štićenici centra za rehabilitaciju su prihvatili i potpisali mogućnost telesnog kažnjavanja, za:
a) unošenje droge u centar
b) malteretiranje drugih pripadnika centra

2. Jedna od lažnih teza je da se ovo odvija u manastiru. Ne odvija se, već u centru za lečenje 3km od manastira.

3. Snimak je star nekoliko godina. Gde su bili mediji do sad?

4. Kakav je realan učinak centra?
Navodno najuspešnija institucija za lečenje narkomanije u Srbiji.

Itd. Sva bitna pitanja se apstrahuju samo da bi lažni moralisti mogli da dobiju svojih pet minuta na televiziji za kolektivni linč SPC.

Nemam nikakve posebne simpatije ili antipatije za SPC, ateista sam i u ovoj priči - a to bi trebala da bude priča o lečenju narkomana, me interesuje samo jedna stvar:
Radi li ili ne radi metoda lečenja (dakle sve što rade) koju koristi centar?

Čini se da rade, sudeći bar po reakciji i pričama roditelja čija su deca lečena u centru. To je dovoljan razlog ne samo da centar i dalje radi već da se otvori još nekoliko njih.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 01 jun 2009 20:07
Jasna Simonovic
U MILOSTI CENZORA...
Hvala na podršci...
Svakako ste u pravu...Kad maljo bolje razmislim, moja želja da ne bude komentara samo na ovaj moj komentar (ne i na ostale) možda potiče od najprizemnijeg ljudskog straha ne da izdržim breme kritike na svoje neznanje, već duhovnu snagu da sačuvam svetu tačku u sebi, u kojoj nalazim zajedničko kompatibilno utočište i za teiste i za ateiste, i za Božju "živu dušu" ("human being"?) i za Darvinovog "čoveka" ("man"?), i za ono što je bilo, i za ono što će biti...U biti, hvala vam još jednom...
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 01 jun 2009 20:11
u milosti cenzora
2 gigli, budite uvereni da sam procitao sve vase poruke pre prethodnog komentara. koliko sam u stanju da pojmim, svakako nedovoljno po vama, tu ima mesavine kritike tudjih komentara i apela za razumevanje problematike. to je legitimno, no i dalje ne predstavlja resenje.
tek u poslednjoj poruci ste konkretnije izneli svoje glediste problematike ( jos uvek vise dijagnoza nego lek ), i sada vidim da se ne razilazimo previse po tome. imamo terminolske nesuglasice, ono sto vi nazivate obezduhovljenjem, ja zovem pogresnim produhovljenjem, ali cenim da je nebitno.

ponovicu citat od malopre
Kao društvo trebalo bi da se pozabavimo razlozima posezanja za narkoticima i da suzbijanjem tih razloga počenemo da smanjujemo silu pošasti koja je sposobna da nas uništi.

da bih ga uporedio sa ovim sto ste malopre napisali
Šta možemo učiniti vi i ja, svako u svom okruženju da ih odvratimo od puta koji im se nudi?


ima sustinske razlike izmedju ove dve izjave, taman koliko ima razlike izmedju pogresnog i tacnog. i to tim redom.
smatram velikom zabludom ocekivanje resenja od nekakvog drustva, iz vise razloga. prvi razlog je ocigledan i na ovoj temi, to famozno drustvo se nikad nece dogovoriti oko pravih poteza. (postoje li uopste univerzalni pravi potezi?)
i margaret tacer se slaze sa mnom oko ovoga :)
There is no such thing as society: there are individual men and women, and there are families.
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 01 jun 2009 20:24
Karakter 2001
Čim neko kaže IDI bajdenu odmah se pokrene "sveže" pitanje snimkom od tri godine dana.

Bezrezervna podrška Artemiju i Crnoj Reci!
Preporuke:
0
0
39 ponedeljak, 01 jun 2009 22:20
Nikola Turajlić
@ Steva Nadrljanski
Komentarišući navode iz mojeg komentara svrstavate me medju one koji žele SPC "upregnuti" u nacionalistička kola, a to je naprosto Vaša odbranaška projekcija njenih aktivnosti, koje bih svrstao pre u prozaičke umesto u jevandjeljske, a pogotovo njenih pojedinih velikodostojnika i sveštenika.
Da li me Vi hoćete uveriti da je vodjenje rasprave o kanonskim pitanjima na B92, koje je uzvišenom Grigoriju "neljudski" zabranjeno, primereno duhu i običajima SPC.
Je li vožnja vlastitim džipom neshvaćenog oca Branislava u skladu s verskom skromnosti, ili možda grešim kada mislim da to ne pripada standardu jednog sveštenika.
Dakle meni je crkva kriva što nije dovoljno moralna, a ne nacionalna kako Vi to interpretirate.
Kako je moguće da je "crna ovca" episkop Artemije nekada držao smokvin list srpskim milosrdnim prijateljima dok su oni pokrivali etničko čistenje, ubistva i uništavanje pravoslavnih objekata na Kosmetu, a odjednom se pretvorio u pravoslavnog talibana koga ostali nastoje "urazumiti".
Svojevremeno sam pročitao ili čuo da se "sila Bogu ne moli, a Bog se sili ne klanja", pa sam iz toga izveo, po Vama neosnovan, zaključak da da se sveštenici imaju ponašati časno i dostojanstveno pred silnicima, a ne im biti servilni, da ne upotrebim izraz za moderatorske nožice.
Medjutim ako ste mi hteli ukazati da sam se ja kao laik drznuo suprostaviti onoj verskoj izreci da su "putevi Svevišnjeg nepredvidivi" i da su crkveni pastiri uvek u pravu, tada se divim Vašoj nepokolebljivoj veri, te Vam je neću više narušavati.
Preporuke:
0
0
40 ponedeljak, 01 jun 2009 22:31
Ljilja
Tuča,batine zaista mučno izgleda kada ih vidite.Zgrozila bih se da nisam čula priču komšinice čiji je brat narkoman i koja mi je ispričala kakva je sve zla on radio.Od muke otac im se razboleo i umro, a čula sam roditelje i bive narkomane u emisiji "Da možda ne".Posle toga ne mogu da bezuslovno osuđujem događaj.
Preporuke:
0
0
41 ponedeljak, 01 jun 2009 22:34
Jovan Janković
@Nadrljanski

Složio bih se sa Vama u delu da je narkomanija i duhovni problem, ali pre svega kao deo šireg nedostatka duhovnosti u društvu. Korene ovog problema treba tražiti u razaranju porodice. Slažem se da Crkva može (i treba) da odigra značajnu ulogu u vraćanju duhovnosti u narod, ali i roditelji moraju preuzeti svoj deo odgovornosti za vaspitavanje svoje dece. Ne mogu to prosto prepustiti školi ili državi, pa ni samo Crkvi. Pri tome moram da ostanem pri tome da je državno zdravstvo (uključujući i ustanove mentalnog zdravlja) u katastrofalnoj situaciji. Ako mi ne verujete, raspitajte se pa ćete se uveriti.

@Vlamil

Legalizaciju vidim samo kao korak u borbi protiv narkomanije, koja bi imala za cilj, između ostalog, da odvoji kriminal od problema narkomanije i smanji broj smrtnih ishoda. Dalje rešavanje tog problema, kako sam objasnio, vidim u jačanju uloge porodice i škole, pa ako treba i Crkve, u vaspitavanju dece. Slažem se da treba "da uspostavimo prava merila vrednosti" ali ko će poneti taj teret? Moje mišljenje je da tu ulogu pre svega mora odigrati porodica. Ako, naime, porodica dobro vaspita dete, postavi mu neke ciljeve i izazove, prikaže smisao njegovom životu, ono neće nikada postati narkoman, bez obzira na dostupnost hemije; ali, ako u tome ne uspe, ono će se već "uraditi", legalno ili ne. Ne zaboravite da su roditelji glavni uzor svakom detetu.

@Gigli

Oprostiću Vam,jer decu imam,mada sad već više nisu deca... Na njih sam ponosan,jer smatram da je njihov uspeh delom i moj, a posledica je vaspitanja zasnovanog na strogom autoritetu koji sam uspostavio ne batinom, već pre svega duhovnom snagom, do te mere da su, u svoje vreme, bili čak autoriteti i za svoje učitelje u školi. Ne bih želeo da umanjim veliku ulogu svoje žene u tome, kao ni da prikrijem neke neprijatne epizode, ali toga uvek ima i o tome ovde, naravno, neću diskutovati. Samo bih rekao da sa njima nikada nisam ni razgovarao o drogi - sami su došli do ispravnih zaključaka, što me čini još više ponosnim.
Preporuke:
0
0
42 ponedeljak, 01 jun 2009 22:49
Jovan Janković
Opet ja previše pišem, ali šta ću, jače je od mene i uvek imam nešto da dodam... :)

@Gigli

U vezi Vaše ocene mojih komentara kao "bezdušnih", hteo bih da iznesem zapažanje da su porodice, čak i one "stabilne", u Srbiji jako razmazile svoju decu. Baš to što vidite kao "bezdušnost" ja vidim kao nepokolebljivost koja je vrlo bitna, kako u radu, tako i u ratu, u vaspitavanju dece i u mnogim drugim prilikama. Da drugi roditelji nisu tako "mekani" prema svojoj deci i "slabi" na njihove "potrebe", mislim da bi bezobrazluka (pa i ekstremnih pojava, poput narkomanije) bilo mnogo manje. Vidite, mene recimo fascinira koliko malo komentatora ovde koristi svoje srpsko ime i prezime, kao da se stide svog identiteta (?) Da li takvi roditelji mogu uspešno projektovati autoritet na svoju decu? Mogu samo da kažem da je iskustvo mog sina, koji je sada u inostranstvu, takvo da ga mnogo više poštuju od drugih sa ovih prostora, baš zato što ima čvrst karakter i nema ograde u vezi svog identiteta.

@brm

Takva ironija zaista nije na mestu i predstavlja školski primer logičke greške. Analogija nije primenljiva jer se ubistvom i silovanjem ugrožavaju drugi, dok je korišćenje narkotika lična odluka koja ostavlja posledice pre svega na korisnika i njegov život. Porodica koja trpi posledice je skoro uvek dobrim delom i sama kriva za to. Vrlo sam nezadovoljan i što se većina naših ljudi o drogama informiše preko TV i štampe, a malo ko je čitao ozbiljnu literaturu iz psihologije, psihijatrije ili farmakologije. Posledično, malo ko je uopšte kompetentan da govori o drogama kada ne razlikuje čak ni pojam "droge" (prirodnog, biljnog preparata) od narkotika i sl. Užasno mnogo besmislica ima u štampi na tu temu, čak i notornih gluposti.
Preporuke:
0
0
43 ponedeljak, 01 jun 2009 23:54
Jasna Simonovic
Nikola Turajlić...
Mislim da je logično što autor uzima u zaštitu SPC, normalno je štititi napadnutog, čak i kad postoje elementi krivice... Isto tako, u ljudskoj je prirodi, da atakuje bastione, ne samo srpstva....posebno kada se iz “bastiona” slabo čuju reči utehe, milosti, ljubavi, tolerancije, pomirenja, itd. od silne halabuke nekih ljudi koji kao da Poslanicu Vaskršnju nisu ni pročitali...
U pravu ste kad kažete da se “SPC adaptirala na sveukupne društvene odnose”, bez obzira na vaš izgleda sumnjičav stav, ali meni je to pozitivan korak...Adaptacija umesto reformi koje bi uvek da promene sve, čak i prošlost!...
Vaša sposobnost intuitivnog uočavanja mene i kroz ovaj komentar nastavlja da zadivljuje, pa tako vaše prepoznavanje “holdinga, NVO, pa i zdravstvene ustanove”, bilo da se sa tim slažete ili ne, zaista predstavlja zanemarenu temu koja može da bude prijemčiva ljudima bilo da u sebi primarno nose milost ili trenutni prezir...Svakako komercijalni način nije dobar (bedno smo se osećale moje kolege iI ja kada pre par godina nismo ušle na misu u jednu crkvu u Berlinu, jer se plaća ulaz!...Ali, neki socijalno-komercijalni način mislim da bi pružio “neograničene karitativne mogućnosti” za koje Crkva ni ne treba da se “jagmi”, već je dovoljno da otvori vrata ljudima bilo koje religije...verujem ja da bi se i naš Sveti Sava sa tim složio da se kojim slučajem iz svetog pepela nanovo nadje u našem “koordinatnom sistemu”... pa On je pravi istorijski maestro porodičnog pomirenja...
U pravu ste kad kažete da SPC “ne zaslužuje postavljanje na pijedestal”...Pa, nijedan Božji hram, a tako ni SPC, ne treba da bude na pijedestalu jer se zna ”ko” je u Crkvi na pijedestalu...
Nisam razumela šta znači “politička korektnost” SPC prema unutrašnjem I spoljašnjem okruženju”....
Od vas uvek nešto naučim, tako je reč “karitativna” nadvladala moju reč: “milostiva”...
Nažalost, još uvek nisam “savladala” skajp, ali se trudim da to bude što pre....
Preporuke:
0
0
44 utorak, 02 jun 2009 10:18
Steva Nadrljanski
Pa dobro, g. Turajliću, nisam ni mislio da ćemo se sasvim razumeti, ali da se sasvim nećemo razumeti, to nisam mislio.
Najveći mi je problem što mi nije jasno na šta vi mislite kad kažete "crkva". Ja pod tim podrazumevam sebe, svoju ženu, decu, svoju liturgijsku zajednicu, svog lokalnog sveštenika, episkopa..., mada sam i sam nekad davno, dok sam bio podalje od Crkve, ili dok sam bio samo "simpatizer" (to je najčešća pozicija u našem patriotskom bloku), smatrao da je to jedna interesna oligarhija koja ima izvestan istorijski ugled i koja treba da se bavi nečim što ja mislim da treba (npr. da čuva državu, itd.). Sad mi je to gledanje malo smešno, no dobro - ja ne mogu nikog naterati da prihvati moje iskustvo, ali ne mogu o njemu ni ćutati. Pa iako mi se čini da i dalje ovu stvar posmatrate iz izvesne ideološke vizure, neću na tome insistirati, iako mi se ne čini da je vaš superiorni moralistički stav idealan. Ako vam "crkva nije dovoljno moralna", to verovatno znači da vi, naprotiv, jeste - kako biste inače to znali? Samo još pokušavam da se dosetim na koji ste način uspeli proceniti moralno stanje jedne zajednice; mislim da metod procenjivanja preko džipa, spoljašnjih dela jednog ili tri episkopa - nadam se da nećete izgubiti iz vida vaši kriterijumi možda i ne moraju biti apsolutni - nije baš pouzdan: inače biste morali postaviti neku moralnu granicu za vozilo sveštenika (možda najviše do golfa "dvojke", makar morao dnevno da vozi i 200 kilometara).
Uostalom, tragedija je da episkopi ili sinod moraju da se bave onim čime treba država - ali ja nigde ne vidim nečasno i nedostojanstveno ponašanje prema silnicima, samo vidim da kakvo god ono bilo - uvek će biti zamerki. Ponovio bih još jednom da svako od "njih" - bolje reći "nas" - ima u vidu najpre jevanđelje, iako sam svestan da to ne može svako da vidi: kao što sam rekao, to zavisi da li je vizura spoljašnja ili unutrašnja. Ja ima oba ta iskustva, zato sam se i osmelio da o ovome govorim, nadam se - bez zamerke.
Preporuke:
0
0
45 utorak, 02 jun 2009 10:32
Steva Nadrljanski
Što se tiče "karitativne" delatnosti (srpskije bi bilo "haritativne", a najsrpskije "dobrotvorne"), nje ima sve više, mada sam ja svestan da se ona slabo vidi: najpre zato što su sredstva veoma skučena (ne treba ni da podsećam da bez vraćanja imovine te delatnosti suštinski i ne može biti), a i zato što nema samoreklamiranja. Ja se izvinjavam, ali i to je prema jevanđelju (da ne zna desnica šta čini levica): ako činimo dobra dela, ne činimo ih pred kamerama, za razliku od svetskih organizacija koja o tome udaraju na sva zvona.
Uostalom, i ovo što je činio otac Branislav ja smatram za haritativnu delatnost. Kakve koristi može biti od dobrovoljnog življenja i baktanja sa poslednjim slojem društva kojeg su svi napustili? A godinama je sve to bilo skroz besplatno, pa i sad ima onih koji tu besplatno borave. A pre toga je taj čovek godinama bio "zatvorski duhovnik", mislim da svi shvataju šta to znači. Ali eto - spotaknusmo se o onu njegovu krntiju od džipa (ko je išao do Crne Reke, zna da tamo nije uputno ići "jugom").
Preporuke:
0
0
46 utorak, 02 jun 2009 11:51
Steva Nadrljanski
U početku rata lukavi Arkan je navalio da dolazi u patrijaršiju, i to direktno kod patrijarha (kod njega je bukvalno svako mogao doći), što je bila sablazan za mnoge, a najviše ipak u samoj Crkvi: šta će taj mafijaš i ubica kod patrijarha. Bez obzira na oštre kritike od pojednih episkopa, patrijarh ga nije odbio, a ovaj je nesretnik posle čak izjavljivao da mu je patrijaršija njegov štab (a svi smo znali šta taj u to vreme radi na frontu). Čak je naumio i da ga glavom patrijarh venča (taj lukavi javni spektakl patrijarh je ipak odbio, njemu je uvek bilo jasno šta je Arkanu na umu). I to je tako bivalo sve dok se na vratima patrijaršije, kad je ovaj hteo da uđe, nije zatekao jedan episkop koji se izvikao na njega "da patrijaršija nije njegov štab" i oterao ga kao muvu.
"Budite bezazleni kao golubovi, a mudri kao zmije" - to je ta jevanđelska reč koja se može primeniti na ovu situaciju. Jevanđelje treba propovedati svima, a naročito onima koji su daleko od njega, ali ne treba, s druge strane, uporno "bacati bisere pred svinje". Ko ovo ima na umu, njemu je jasno. Ko nema - taj će uvek imati dovoljno mesta da stavlja primedbe na "politički i moralni angažman crkve".
Preporuke:
0
0
47 utorak, 02 jun 2009 12:47
Vitomir
Potpisujem sve što je rekao g. Nadrljanski. Kad je reč o Crkvi, moje je uverenje da su najkritičniji ljudi koji ne samo da su izvan nje nego i ne poznaju suštinu. Ali, to ih ne sprečava da dociraju.
Živeo sam bezmalo 4 decenije među inovernima. Površnosti ima svuda ali nigde ga ni približno nema u ovoj meri, uz istovremenu hrabrost i gotovost da se zauzimaju stavovi o najsloženijim pitanjima života.
Preporuke:
0
0
48 utorak, 02 jun 2009 12:54
dada
Samo mogu reći nedao Bog nikome da mu se dete drogira. Pa bi sve drugim očima gleda i osuđivao ili neosuđivao. Ali mi se čini da je ova halbuka uperena protiv SPC.
Preporuke:
0
0
49 utorak, 02 jun 2009 14:37
Izjava zvanicnika Crkve
"...Episkop bački Irinej izjavio je da je ono što se događalo u Duhovno- rehabilitacionom centru Crna Reka bilo iznenađenje za sve odgovorne ljude, kao i da su se svi članovi Svetog arhijerejskog sabora saglasili da je posredi zloupotreba i da je metoda lečenja batinama sa gledišta crkve u potpunosti neprihvatljiva.

Gostujući na Radio-televiziji Srbije episkop Irinej je naglasio da očekuje da svi nadležni organi do kraja ispitaju šta se u centru desilo jer „autonomija unutrašnjeg života crkve ne implicira zaštitu u slučajevima kakav se dogodio u Crnoj Reci”.

Vladika bački je izrazio žaljenje što nadležni vladika raško-prizrenski Artemije nije na vreme prepoznao šta se u centru desilo i nije pravovremeno reagovao kako se ne bi stekao utisak da je njegova odluka da smeni upravnika, iznuđena.
„Batine su u svakom slučaju neprihvatljiva metoda lečenja i stiče se utisak da su samozvani terapeuti bolesniji od svojih pacijenata”, rekao je vladika i dodao da su često neobični putevi i stramputice koji su neke ljude doveli do crkve pa se tako i može objasniti njihovo nerazumevanje primene hrišćanskog učenja.

Govoreći o drugim centrima za lečenje bolesti zavisnosti koji su u nadležnosti njegove eparhije, on je rekao da u njihovom radu pored duhovnika, učestvuju i lekari psiholozi i da je to jedini način da se pruži pomoć onima kojima je potrebna..."
Preporuke:
0
0
50 utorak, 02 jun 2009 18:02
Paolo Gigli
@Nevena je iznela dobro zapažanje:
{...Srbi će biti rastavljeni na skup pojedinaca koji međusobno neće imati gotovo ništa zajedničko osim jezika.
Posle toga se dobijena masa može zgodno oblikovati sa isticanjem lokalnih razlika, umetanjem novih "pogodnijih" ideja pa čak i izazivanjem građanskog rata.}

što me vraća na priču o ocu na umoru koji okupljajući sinove traži da ponesu po prut kako bi im demonstrirao snagu jedinstva.
Zbog toga se nikako ne bih pozivao @na milosti cenzora, na gospođu Tačer i njenu izjavu. Čak i onaj dodatak na kraju - porodica, ne ublažava razornost njene izjave. Samo svedite prut na nivo porodice i snop podignite na nivo društva. Ovo ujedinjuje izjave koje ste citirali i čini ih konzistentnim.
@Janković, delimo ponos na decu i slažem se sa vama da deo roditelja previše povlađuje svojoj deci čineći im veoma lošu uslugu.
Legalizacija neće rešiti problem već nedostatak konzumenata, nedostatak tržišta. Vaša principijelna primedba na ponašanje roditelja je rešenje na dugom kanapu. Potrebna su nam rešenja tu i sada, za sve koji su izloženi opasnosti i za sve koji nas izlažu opasnosti.
Negde sam zakačio priču da u staroj Kini nisu plaćali policiju, vatrogasce i lekare kada su imali posao terajući ih da se bave preventivom a ne kurativom (gde spada 'osvešćivanje' roditelja - moji navodi). Treba nam kurativno rešenje uz prevenciju. Crna reka se uhvatila u koštac sa prvim delom (i treba joj stručna i zakonska pomoć) a mi ostali bi trebalo sa drugim.
Imena. Nema razlike i da sam se pretstavio kao Petar Petrović. Ne komuniciramo imenima, već iznoseći stavove. Vaše ime mi samo olakšava da nadjem komentar, iako je to moguće i prateći iskazano... Složićete se.
Bilo bi dobro da napravimo sintezu komentara jer smo ovde zato što nam je stalo da se ovakve stvari ne događaju. Od batina, preko uzimanja opijata, do obezvređivanja institucija i nečijeg rada.
Preporuke:
0
0
51 utorak, 02 jun 2009 20:30
Živorad
Samo da pohvalim tekst. Nemam nikakav drugi komentar osim,
da je autor na veoma vešt i profesionalan način izrazio ono što većina patriota vidi golim okom i čudi se.
Preporuke:
0
0
52 utorak, 02 jun 2009 21:08
u milosti cenzora
interesantna analogija gigli
Zbog toga se nikako ne bih pozivao @na milosti cenzora, na gospođu Tačer i njenu izjavu. Čak i onaj dodatak na kraju - porodica, ne ublažava razornost njene izjave. Samo svedite prut na nivo porodice i snop podignite na nivo društva. Ovo ujedinjuje izjave koje ste citirali i čini ih konzistentnim.

kratka digresija, ne znam vas stav o ulasku srbije u eu, ali iz ove analogije proizilazi da mora biti pozitivan. samo svedite srbiju na stap a eu na snop. ili nato recimo. sfrj anyone ?

takodje, javlja se dilema, sta ako je jedan prut crvotocan, ili su se zapatili termiti ?
nece li to iskvariti i zdrave prutove ?

pratim nekoliko diskusija na netu o ovoj temi, i svima je zajednicko postojanje siroke lepeze stavova ( ovde jos i najmanje, pretpostavljam zbog konzervativnijeg karaktera sajta )
ti stavovi se krecu od potpune zabrane, preko dekriminalizacije i selektivne legalizacije, pa do potpune legalizacije. i sto je najlepse, sve te mere su veoma argumentovano i ubedljivo predstavljene. nek cveta hiljadu prutova u nasem snopu.

jedan od komicnijih stavova vezan konkretno za slucaj crna reka, je da drustvo ne moze da dozvoli nasilje, a da sta znaju pacijenti i roditelji, nemaju oni pojma. samo, ko je onda taj drustvo ? pacijenti i roditelji ocigledno nisu.
Preporuke:
0
0
53 utorak, 02 jun 2009 21:21
u milosti cenzora
2 jovan,
oko primedbe za ostavljanje imena, ne znam kako je sa drugima, ali sto se mene tice nije u pitanju stid, moj stav je NIKAD IME NA INTERNETU.

bezbednosna mera ili paranoja, kako vam se vise svidja.
Preporuke:
0
0
54 sreda, 03 jun 2009 11:54
Klin se klinom izbija
Psiholoski,antropoloski,fenomenoloski,kulturno,politicki,ideoloski sve ste postavili kako treba.Tekst ima naucne domete.Sve pohvale.
Preporuke:
0
0
55 sreda, 03 jun 2009 16:38
Dimitrije Logdanov
Samo da kažem da nemam komentara.

Alal vera!
Preporuke:
0
0
56 petak, 05 jun 2009 13:23
Pera
Vidim da se u raznim komentarima, a i u direktnom odgovoru na moj sugerisalo kako treba tući narkomane, decu, kako je to sasvim u skladu sa hrišćanstvom, i izgleda da se impliciralo da nekako slobodnu volju treba imati i zaslužiti. E, pa, dragi moji, uz svo poštovanje, na svakom nivou grešite vi koji to mislite - religioznom, psihološkom, antropološkom, kakvom god. Prvo, slobodna volja se ima ili nema, ona se ne stiče. Ako hoćete da branite deci da uzimaju drogu tako što ćete ih tući, prvo se zapitajte zašto su je uopšte uzeli, i u čemu se ta deca razlikuju od one koja drogu nisu uzela, niti pomislila. Kada bi batine bile lek, onda bi bilo jednostavno. Bijete decu i ona izrastu u dobre ljude. Ali to nije slučaj, upravo suprotno. Ako išta imaju zajedničko prestupnici to je da su trpeli nasilje ili bili svedok nasilju u mladosti. Ovo je i ključno za razmatranje narkomanije, jer retko ko počne da se drogira sa 30 godina. Dakle, u čemu je problem sa nasiljem kao lekom? Prvo, u tome što se u mladosti uči po modelu. Ko je trpeo nasilje, najčešće će i sam da ga primenjuje, u istom ili nekom sličnom obliku (recimo mentalno naspram fiѕičkog, ili, što je kod narkomanije, između ostalog slučaj, nad sobom umesto nad drugim).
Dalje, motivacija onih koji tuku jeste da zastraše. Ono što je pritom problem jeste što se plašimo nečega, i to konkretnog izvora straha. Kada nestane taj izvor straha, nastavićemo po starom, jer nismo ništa naučili. Droga je najčešće odgovor na neke probleme, a naši problemi sigurno nisu bili u tome što nas niko nije tukao, pa da su bili rešeni kada počnu da nas tuku. Ako Hrišćanstvo zagovara ljubav kao najvišu vrednost, zar zaista mislite da je ikada pravi oblik iskazivanja ljubavi nasilje? Naravno, roditelji mogu reći da nas tuku zato što nas vole, ali moramo se pitati gde su oni prethodno pogrešili da tako loše vaspitaju dete da ono pribegava takvim stvarima kao što je narkomanija.
Moja poenta je da ne smemo nikada reći da je nasilje odgovor. Nasilje samo rađa nasilje
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner